Menü Bezárás

Victoria Málaga – a német turista

Victoria Málaga - a német turista

Pálmafák, homok szél, tengerpart és Pablo Picasso. Spanyolországban jártunk.


Egy átizgult nap után (jelen, illetve akkori utazási szabályok nem teszik különösebben nyugodttá, az egyszeri utazót) kevés felemelőbb dolog van, mint leszállva a repülőről, a mindenféle ellenőrzések után, lepacsizni egy (élőben) rég látott cimborával, aki azzal a lendülettel nyom a kezedbe egy Victoria Málaga-t, némi szendviccsel kísérve.



(Innen is köszönjük G-nek, E-nek és Zs-nek a vendéglátást. Reméljük már kihevertétek. 🙂 )

Apropó repülőtér! Nem igazán fért a fejembe, hogy miért pont AGP a rövidítése a málagai reptérnek. A megoldás lényegesen egyszerűbb, mint gondoltam: Aeropuerto Gran Picasso. (Ezen belül is a 2-es, azaz főterminál az, ami a művész nevét viseli.)

Na igen, Pablo Picasso a város leghíresebb szülöttje. Hogy a sörökkel milyen viszonyt ápolt a művész, arról nincs különösebben sok információ, illetve egy még is:

Pablo Picasso, 1902, Le bock (Portrait de Jaime Sabartes)
Forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Picasso_artworks_1901%E2%80%931910
Victoria Málaga
Victoria Málaga

A márka története 1928. szeptember 28-án kezdődött, Santa Maria de la Victoria Málaga védőszentjének ünnepén, a város El Perchel nevű negyedében. Sok más mediterrán gyártóhoz hasonlóan a kezdetek során a Cervezas Victoria gyár is német segítséggel – német technológiával és német sörfőző mesterekkel – indult el és kezdte el a Victoria Málaga gyártását.

A Spanyol Polgárháború alatt a gyár bár ideiglenesen bezárt, de már 1937-ben újra tudott indulni, annak ellenére, hogy a polgárháború még két évig tartott.

Victoria Málaga
A “német turista”

A címkén szereplő barátságos német turistát ábrázoló kép a 60-as évek “turista boom”-ja alatt a város szimbólumává vált.

A gyár 2017. szeptember 7-én költözött jelenlegi, modern otthonába, a márka megalapításának 89. évfordulóján, illetve egy picit az előtt.

Sajnos a gyárlátogatás nem jött össze a szigorú járványügyi intézkedések miatt. Gyakorlatilag egy sima megfázással sem engedték be a látogatókat, hiába az igazolás, teszt, stb. Bár ez azért érthető.

Íz alapján szubjektíven nézve top kategória környékére helyezhető, bár ez a sör is tartalmaz rizst, ami egy egészen keveset ront az összképen. Egy sima San Miguel-t bármikor beelőz.

Nem “atom” testes, nem hagy különösebben mély nyomot, de menekülőútnak pont megfelelő.

  • Kiszerelés: dobozos/0.33l
  • Alkohol: 4.8%
  • Fő összetevők: ivóvíz, árpamaláta, komlók és rizs
  • Fajta: világos sör
  • Lelőhely: Carrefour
  • Ár: 0,58 €
  • Pontszám: 7/10

Felhasznált források:

https://www.cervezavictoria.es/en/the-beer-of-malaga

https://www.malaga.es/en/turismo/patrimonio/lis_cd-5493/torre-de-la-sal