A lengyel magyar barátság jegyében bemutatkozik egy új márka a blogon. Kínpadon egy kvázi saját márkás sör az Aldiból.
Márkatörténet: arra azért már nem “vetemedett” az Aldi, hogy a saját logójuk is rákerüljön, de tekinthetjük ezt is saját márkás, más néven diszkont sörnek. Gyártója a lengyel Van Pur S.A. A céget 1989-ben alapították, és 1992-től foglalkoznak sörök palackozásával. Az első saját főzetük 1993-ban jelent meg. A lengyel söripari óriás 10 saját márkával rendelkezik, és egy 3 éves osztrák kitérőt leszámítva a lengyel alapítók tulajdonában van.
A rendes sörfogyasztót az ilyen “álnémet” megnevezések rendszerint elriasztják, de a kíváncsiság erősebb volt, mint a félelem. Bár annyira bátrak – egyelőre – nem voltunk, hogy a sima kék dobozos lagert is kipróbáljuk, de a märzen már fennakadt a rostán.
Ha már “álnémet” megnevezés: tanagyag lehetne az ifjú marketingeseknek a “brandingelése” ennek a terméknek.

A kezdeti komló illatot gyorsan átveszi az alkohol szaga, ez mondjuk ebben az ár sávban már-már elvárás. A színe és úgy általában az állaga meglepően tisztességes. Az íze inkább komlós, mint malátás, ami egy märzennél annyira nem dicséretes.
Ez csak mert, miért ne. 🙂
Annyira nem tragikus, mint amilyennek várná az ember, sőt egész fogyasztható, ha nincs más, de… Egy Pécsi Szalon Limited Edition-t, vagy egy Perlenbacher Premium Pils-t is előrébb sorolnánk a rangsorban, mint ezt a sört.
- Kiszerelés: dobozos/0.5l
- Alkohol: 5,2%
- Főösszetevők: malátával kevert árpa, sörárpa, komló, komlókivonat
- Fajta: világos sör
- Lelőhely: Aldi
- Ár: 175Ft
- Pontszám: 6/10